Online events zeker waardevol!
Veel opdrachtgevers die evenementen organiseren twijfelen of en online event dezelfde beleving geeft als een off-line event en of het waardevol is. Mijn stellige overtuiging is dat offline nooit dezelfde beleving geeft als online. Je mist gewoon een aantal zintuigen die niet of nauwelijks worden aangesproken. Maar een online event kan wel degelijk zeer waardevol zijn. Als de inhoud voor de kijker interessant en relevant is en de vorm waarin het wordt gebracht boeiend, gevarieerd en 'engaging' dan kan een online event heel waardevol zijn voor de juiste doelgroep.
Dat is hoe ik altijd naar online events kijk; in de volgorde Inhoud, Vorm en dan Techniek.
Als de inhoud klopt, de vorm aantrekkelijk is en de techniek feilloos zijn online en hybride events absoluut blijvende onderdelen van de marketingmix. Ook na Corona
Op 25 mei mocht ik de regie doen bij het online event MPI Explore vanuit Felix Meritis in Amsterdam en daar is heel goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden zoals muziek, gading, netwerken, interactie, interviews, subsessies. Kortom een mooi voorbeeld van hoe het kan, ook met bescheiden middelen.